A weboldal és a közösségi média ma már egyaránt nélkülözhetetlen eszközök egy alkotó számára. Bár mindkettő önállóan is hatékony tud lenni, ám együtt használva lesznek igazán erősek. Most nézzük meg azt, hogyan egészítik ki egymást, és miért lesz fontos számodra mind a kettő.
Mire jó a weboldal
A weboldal rólad és a művészetedről ad egy átfogó képet. Tartalmazza az önéletrajzodat a biográfiádat, kutathatóvá teszi az alkotásaidat. Év, téma vagy sorozat szerint archívumba rendezi a korábbi híreket, eseményeket, szakmai publikációkat stb. Ezekkel a tartalmakkal a weboldalad az online jelenléted egy igazán stabil és állandó alapköve lesz. Mivel Te irányíthatod mikor mi és hogyan jelenik meg rajta ezért teljes ellenőrzésed van felette. Te lesz az, aki felépíti a weboldal struktúráját és meghatározza, hogy a tartalmaid milyen dizájnnal jelenjenek meg. Nincsenek zavaró és félrevezető algoritmusok, amelyek elrejthetik a tartalmaidat a látogatók elől. Így a weboldallal sokkal több információt adhatsz át sokkal pontosabban, mint a közösségi oldalakon. A weboldaladon összegyűjtött információk összefüggéseket és nem csak pillanatképeket adhatnak műveidről és áltálában véve az alkotási tevékenységedről.
Érthetőbbé válnak a motivációid, a karriered eddigi íve és a szakmai visszajelzések egyaránt. Sőt míg a közösségi média platformok trendjei változnak, a weboldalad mindig állandó marad, és független lesz bármilyen platformtól. Szabadon alakíthatod értékesítő vagy éppen közösségépítő eszközzé.
A közösségi média szerepe
A közösségi média célja az, hogy gyors, interaktív és közvetlen kapcsolódási lehetőséget biztosítson. Csaknem bárkivel kapcsolatba tudunk kerülni, aki szintén elérhető a közösségi média felületén (pl. Instagram, Facebook, TikTok). Cél, hogy gyorsan bővíthető és hűséges követőtábort alakíts ki magad körül. Az emberek visszaigazolást adhatnak és megosztások révén terjeszthetik az alkotásaidat. De nem egyszerű mindíg új tartalmat kitalálni és posztolni. Lehet pl. kulisszatitkokat megosztani vagy akár egy műalkotáshoz kapcsolodó információkat, híreket posztolni egy-egy videó vagy kép kiséretében. Azonban a minőségi tartalmi anyagok elkészítése elég sok időt vesz igénybe. Nem is beszélve közönségeddel folytatott folymatos párbeszédről.
Hogyan segítik egymást a weboldal és a közösségi média?
A közösségi média tulajdonképpen nem más mint egy eszköz, ami a honlapod felé tereli a forgalmat. Például egy új blogbejegyzés, kiállítási esemény vagy műalkotás linkjét megosztva a közösségi platformokon közvetlenül a weboldaladra irányíthatod az érdeklődőket. Vagy ami még hatékonyabb a közösségi média hirdetéseinek segítségével is jelentősen növelheted a weboldal látogatottságát.
Miért fontos ez? Mert a közösségi média habár interaktív és gyors, nem mindig ad lehetőséget a részletes információk megosztására nem is beszélve arról hogy nem minden esetben éred el azt akit igazán szeretnél.
A weboldal ebben nyújt segítséget: Mélyebb bemutatkozásra ad lehetőséget méghozzá egyedi designnal és tartalommal professzionálisabb képet sugárzol, amit a közösségi média nem minden esetben tud biztosítani.
Miközben, és ez talán a legfontosabb, hogy a honlapon futó kampányokból érkezett kontaktok (követve a GDPR szabályait) hozzád fognak tartozni nem pedig a közösségi mediához.
Mind a kettőt a helyén kell kezelni míg a közösségi média a napi aktivitás színtere, addig a weboldal egy időtálló, átfogó bemutatkozási eszköz. Együtt alkalmazva válnak igazán hatékonyá. Az Instagramon vagy TikTokon gyors, figyelemfelkeltő tartalmak hívják fel a figyelmet egy-egy új művedre vagy projektedre. Onnan pedig a részletekért az érdeklődők ellátogathatnak a weboldaladra, megadhatják az email címüket a következő kapcsolatfelvétel gördülékenyebbé és személyesebbé tételére.
Gondolkozz többcsatornás stratégiában. A közösségi média lehetőséget biztosít az azonnali érintkezésre és szélesebb közönség elérésére, míg a weboldal hosszú távon segít az érdeklődőid megtartásában. A közösségi médián hirdetett művészeti események részletei megtalálhatók a weboldaladon, ahol a látogatók pl. feliratkozhatnak a hírleveledre vagy akár vásárolhatnak is.
A weboldal és a közösségi média kombinációja olyan szinergiát hoz létre számodra, amely maradéktalanúl kiaknázza a közönségeddel való kapcsolattartást, a szakmai életed nyomonkövetését és művek értékesítését egyaránt.